התקשרו עכשיו:
סתיו 054-666-3995 מאי - 050-777-5699 משרד - 072-395-7212 *זמינים 7\24 במקרים דחופים*
טלפון
054-666-3995
phone-icon.png

טיפים להתנהגות מכובדת בלוויה ועד ניחום בסוכות אבלים ואוהלי אבלים 

כאשר אדם אהוב כבר לא איתנו, ישנם כללים וגורמים רבים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בכללי נימוס להלוויה, כמו למשל מה ללבוש, היכן לשבת ואיך להתנהג.

כדי לעזור לכם לענות על שאלות אלה, קבלו את השאלות והתשובות הנפוצות ביותר בנושא השתתפות בהלוויה ועד הגעה לניחום בסוכות אבלים ואוהלי אבלים בהם מארחת המשפחה האבלה. 

האם עלי להשתתף בהלוויה?

מכיוון שהלוויות בדרך כלל אינן אירוע "להזמנה בלבד", זה יכול להיות קשה להחליט אם אתה צריך להשתתף או לא. אם הכרת את הנפטר, זו הזדמנות עבורך לזכור אותו ולתת לו כבוד. אם לא הכרת את הנפטר אך אתה מקורב למשפחה, זוהי דרך עבורך להראות להם את תמיכתך. אתה לא צריך להשתתף בהלוויה אם אתה מרגיש שנוכחותך תגרום לאי נוחות למשפחה או אם ברור שזה אירוע פרטי ורגיש.

 מה לובשים להלוויה?

למרות שלבישת שחור אינה דרישה לכל הלוויות, עליך לבחור ללבוש בגדים שמרניים ונוחים יותר. אתה רוצה להראות מכובד ומכבד, אז התרחק צבעים ודוגמאות עזים שיכולים להעביר את המסר השגוי למשפחת האבלים.

איפה יושבים או עומדים בהלוויה?

בדרך כלל יש בבית הקברות היכל שמקבלים את כולם, כולם עומדים ולפעמים יש גם שורת מושבים הראשונה והשנייה שמורה בדרך כלל למשפחה הקרובה ולחברים של הנפטרים. כל שאר המשתתפים צריכים לשבת בשורות הנותרות. אם אתם מגיעים באיחור, היו מכובדים בישיבה מאחור כדי לא להפריע לאחרים. ברגע שאתה יושב, חשוב להישאר בישיבה במשך השירות.

מה עלי לומר בלוויה?

פחות זה יותר. אל תרגיש את הלחץ להפעיל יתר על המידה את תנחומיך על המשפחה האבלה באומרו יותר מהנדרש. די "מצטער על אובדנך" או "משתתף בצערך" מספיקים כדי להביע את תמיכתך.
אלו הסובלים מהאובדן עשויים גם הם לחוש מבודדים. 

מתי עלי להגיע להלוויה?

כלל אצבע טוב הוא להגיע 10-20 דקות מוקדם כדי לאפשר כמה רגעים לתקשר עם אורחים אחרים לפני תחילת הטקס. אם אתה מגיע באיחור, אל תלך במעבר המרכז כדי להתיישב. במקום זאת, השתמש במעבר הצדדי כדי למצוא מקום  ולמנוע הפרעה לטקס.

מה אם אני לא שותף לאמונות הדתיות של המשפחה שנפטרה?

אל תכריח את עצמך לומר תפילה, הלוויה מכובדת היא כל הכבוד שלך לנפטר, מה שאתה יכול לעשות פשוט על ידי עמידה והאזנה לטקס שהתקיים לפניך.

האם זה בסדר להשתמש בטלפון שלי במהלך טקס ההלוויה?

אם אתה מגיע עם פלאפון השתק אותו,  אנא שמור על שתיקה של הטלפון החכם והרחק אותו מהטקס.

השימוש בטלפון שלך בזמן כה רגיש עשוי להיתפס פגיעה בפרטיות של המשפחה האבלה ולכן אינו מתאים. אם אתה בהחלט צריך לענות לטקסט או לבצע שיחת טלפון, אנא עשה זאת בחוץ.

מהו מסע הלוויה?

מסע הלוויה הוא כאשר מביאים את הארון. הרבנים מובילים את התהלוכה ואחריו נושאי ארונות הנושאים את הארון. ליד המעבר נמצאים בני המשפחה והקרובים לנפטרים ואחריהם חברים קרובים שיתפסו את מקומם בשורות הראשונות, ויסמן את תחילת הטקס.

מה אני עושה בטקס?

כשאתה עושה את דרכך אל הקבר, הימנע מהליכה ישירה על קברים אחרים, אבני זיכרון ולוחות.

עמודו מאחור ואפשרו מקום לבני משפחה אחרים, או למשפחה קרובה לעמוד ליד הקבר. התלבשו בצורה שמרנית, ואם אתם חובשים כובע, הסירו אותו במהלך השירות.

ימי השבעה אירוח באוהלי אבלים או סוכות אבלים 

לעתים קרובות משפחות יעדיפו לארח את המנחים באוהלי אבלים או סוכות אבלים מסודרת על מנת שימי השבעה יהיו נוחים למנחמים, סוכות אבלים מגיעים עם כל הציוד הנדרש ולעיתים עם מיזוג, שולחנות וכסאות נוחים. בדרך כלל נהוג להביא במהלך ימי השבעה למשפחה המתאבלת אוכל או שתייה שיהיה בשפע לארח את המנחמים.

 

בקשה להצעת מחיר - נשמח לשתף איתכם פעולה!

שלחו את הטופס להצעת מחיר עבור השכרת אוהל. נציג מטעמנו יחזור אליכם בדקות הקרובות!
התקשר עכשיו
דילוג לתוכן